Κάποια
μεσημέρι, ο κ. Πίτερς έτρωγε
στο εστιατόριο τού Πανεπιστημίου, όταν ο Γκάντι με τον
δίσκο του κάθησε δίπλα
του.
Σοβαρά
ενοχλημένος ο υπερόπτης καθηγητής, του είπε:
«Κύριε
Γκάντι, δεν γνωρίζετε ότι ένα γουρούνι και ένα περιστέρι δεν
κάθονται μαζί
κατά τη διάρκεια τού φαγητού τους;».
«Μην
ενοχλείσθε, κ. καθηγητά, θα πετάξω
παραπέρα», ήταν η απάντηση τού Γκάντι. Και
λέγοντας αυτά
πήγε και
κάθησε σ' ένα άλλο
τραπέζι.
Εξαλλος
από τα νεύρα του ο κ. Πίτερς, θέλησε να τον εκδικηθεί στην
επόμενες
εξετάσεις, αλλά ο φοιτητής του απάντησε ορθότατα σε όλες τις
ερωτήσεις.
Τότε ο καθηγητής τού έθεσε την εξής
ερώτηση:
«Κύριε
Γκάντι, τι θα κάνατε αν, περπατώντας στον δρόμο, βρίσκατε ένα
πακέτο γεμάτο
σοφία και ένα άλλο γεμάτο λεφτά; Ποιό από τα δύο θα
παίρνατε;».
Χωρίς
να πολυσκεφθεί, ο Γκάντι
απάντησε: «Σίγουρα
το πακέτο με τα
χρήματα».
Ο κ. Πίτερς, μ' ένα χαμόγελο γεμάτο ειρωνεία, τού είπε:
«Αν
ήμουν στην
θέση σας
θα έπαιρνα αυτό με την σοφία, δεν νομίζετε;».
Και ο Γκάντ με απάθεια: «Ο καθένας παίρνει αυτό που τού λείπει».
Και ο Γκάντ με απάθεια: «Ο καθένας παίρνει αυτό που τού λείπει».
Ο καθηγητής, σε υστερική κατάσταση από την απαντήση τού φοιτητή του, έγραψε στην
κόλλα
τού διαγωνίσματος, «Ηλίθιος» και
την έδωσε στον
Γκάντι.
Ο
Γκάντι την πήρε και κάθησε. Υστερα από λίγο,
πάει στον καθηγητή και τού λέει: «κ. Πίτερς, υπογράψατε το
γραπτό
μου, αλλά ξεχάσατε να
το βαθμολογήσετε»...
* Ο Μαχάτμα Γκάντι (2 Οκτωβρίου 1869 - 30 Ιανουαρίου 1948, οπότε δολοφονήθηκε στο Νέο Δελχί) ήταν Ινδός πολιτικός, στοχαστής και επαναστάτης ακτιβιστής. Υπήρξε η κεντρική μορφή του εθνικού κινήματος για την ανεξαρτησία των Ινδιών και εμπνευστής της παθητικής αντίστασης, της μη βίας, δηλαδή, της αντίστασης έναντι των καταπιεστών χωρίς χρήση βίας.
* Ο Μαχάτμα Γκάντι (2 Οκτωβρίου 1869 - 30 Ιανουαρίου 1948, οπότε δολοφονήθηκε στο Νέο Δελχί) ήταν Ινδός πολιτικός, στοχαστής και επαναστάτης ακτιβιστής. Υπήρξε η κεντρική μορφή του εθνικού κινήματος για την ανεξαρτησία των Ινδιών και εμπνευστής της παθητικής αντίστασης, της μη βίας, δηλαδή, της αντίστασης έναντι των καταπιεστών χωρίς χρήση βίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου