Δεν είναι ένας απλός ιστιοπλοϊκός αγώνας το Ράλλυ
Αιγαίου. Εχει εθνικές και κοινωνικές προεκτάσεις. Η εφετινή διοργάνωση είναι
ιστορική. Είναι η 50η, αφού η πρώτη διεξήχθη το 1964 στην διαδρομή,
Φάληρο – Σύρος, συνολικής απόστασης 80 ν.μ. Εννέα σκάφη πήραν μέρος και νίκησε
το Lucia με κυβερνήτη τον Χ. Εμπειρίκο. Στην πραγματικότητα, έχουν πραγματοποιηθεί
48 αγώνες, άρα ο εφετινός, που θα εκκινήσει την Παρασκευή, είναι ο 49ος.
Λογίζεται, όμως, ως ο 50ος, διότι ο αγώνας του 1974, ο 11ος,
ματαιώθηκε, μολονότι είχε προκηρυχθεί, λόγω της στρατιωτικής επέμβασης των
Τούρκων στην Κύπρο.
Ο αγώνας, που διοργανώνεται από τον Πανελλήνιο
Ομιλο Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης, σιγά – σιγά, έγινε θεσμός και πρόσφερε
πολλά σε εθνικές υποθέσεις, στον τουρισμό, στην κοινωνία. Σε συνεννόηση και
συνεργασία με την Πολιτεία, την δεκαετία του ’80, ο αγώνας διαδραμάτισε εθνικό
ρόλο, καθότι οι Τούρκοι προσπαθούσαν ν’ αμφισβητήσουν την ελληνικότητα των
νησιών του Ανατολικού Αιγαίου. Ετσι, κάποιοι αγώνες εκείνης της περιόδου περιλαμβάνουν
περισσότερα νησιά της περιοχής.
Ο Γιάννης Μαραγκουδάκης (δεύτερος από αριστερά) και ο Δημήτρης Δεληγιάννης στο μικρόφωνο. |
Εδώ αξίζει ν’ αναφέρουμε όσα είπε σήμερα, σε συνέντευξη
Τύπου, ο πρόεδρος του ΠΟΙΑΘ, Γιάννης Μαραγκουδάκης, σχετικά με την προσπάθεια
των Τούρκων να συνδιοργανώσουν τον αγώνα. Το επιδιώκουν εδώ και χρόνια, αλλά ο όμιλος
αρνείται. «Δεν νοείται για εμάς έστω και συμβολικό μοίρασμα του Αιγαίου», τόνισε
ο πρόεδρος.
Παράλληλα, ο ΠΟΙΑΘ, άρχισε να ιδρύει παραρτήματα
σε διάφορα νησιά του Αιγαίου, αλλά και του Ιονίου, με σκοπό την διάδοση και
ανάπτυξη του αθλήματος. Στις επισκέψεις στα νησιά πραγματοποιούνται και πολιτιστικές
εκδηλώσεις (π.χ. συναυλίες της Ορχήστρας των Χρωμάτων), συνεισφέροντας και με
αυτόν τον τρόπο στην κοινωνία. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι η τηλεϊατρική
στην Ελλάδα εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά το 1995, στο Αγαθονήσι με πρωτοβουλία
του ΠΟΙΑΘ.
Δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο άλλο ένας
γεγονός: Το Ράλλυ Αιγαίου ήταν η πρώτη ερασιτεχνική αθλητική διοργάνωση, που
έβαλε χορηγούς. Η αρχή έγινε το 1981. Εφέτος, επίσημος χορηγός είναι τα Παγωτά
ΕΒΓΑ. Χορηγός είναι και τα ΕΛ.ΤΑ, χορηγός επικοινωνίας η NOVA, ενώ υποστηρικτές είναι η G4S, η εταιρεία, Δ. Κορωνάκης, η TECHNAVA, η SHELL και
το news.gr. Πάντα υπάρχει δε, στενή συνεργασία με τον Λιμενικό Σώμα και,
φυσικά, με το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο εφέτος θα εκπροσωπηθεί με σκάφος.
Κυβερνήτης θα είναι ο παλαιός πρωταθλητής, πλωτάρχης, Δημήτρης Δεληγιάννης,
συγκυβερνήτης ο, επίσης, παλαιός πρωταθλητής, Λεωνίδας Πελεκανάκης και πλήρωμα
νεοορκισθέντες Ναυτικοί Δόκιμοι. Θα μετάσχουν 45 σκάφη, εκ των οποίων δύο είναι
από την Γερμανία και 14 από την περιφέρεια της Ελλάδος. Θα ξεκινήσουν από το Φάληρο,
θα πάνε στην Σύρο, στην Πάτμο, στο Κουφονήσι και στις 27 Ιουλίου θα επιστρέψουν
στο Σούνιο.
Στα 49 χρόνια του αγώνα, έχουν γίνει 120 επισκέψεις σε νησιά και έχουν μετάσχει 1.700 σκάφη, που έχουν καλύψει την περίμετρο όλης της Γης.
Στα 49 χρόνια του αγώνα, έχουν γίνει 120 επισκέψεις σε νησιά και έχουν μετάσχει 1.700 σκάφη, που έχουν καλύψει την περίμετρο όλης της Γης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου